စၾကာဝဠာအနႏၵ၌ရွိၾကကုန္ေသာ လူ၊နတ္၊ျဗမၼာ၊သတၱဝါအားလံုးတိုသည္ ကိုယ္စိတ္နွစ္ျဖွာခ်မ္းသာၾကပါေစ၊ေကာင္းက်ဳိးလိုရာစႏၵ ျပည္ဝၾကပါေစ...







ျမန္မာ့တပ္မေတာ္(ေရ) သမိုင္း......... အပိုင္း(၁)


                


ေရွးေခတ္ျမန္မာ့ေရတပ္မေတာ္၏ အခန္းက႑သည္ သူ႔ကၽြန္ဘ၀၌ လုံး၀တိမ္ျမဳပ္ ေပ်ာက္ကြယ္ခဲ႔သည္။ နယ္ခ်ဲ႕လက္ေအာက္ က်ေရာက္ၿပီးေနာက္ ျမန္မာႏုိင္ငံ ကမ္းရုိးတန္းကာကြယ္ေရးကုိ ၁၉၃၄ ခုႏွစ္၊ ေအာက္တုိဘာလတြင္ စတင္ဖြင္႔လွစ္ေသာ “ အိႏၵိယဘုရင္႔ေရတပ္မေတာ္ ” လက္ထက္မတုိင္မီအတြင္း ၿဗိတိသွ်တုိ႔ ၏ အေရွ႕အိႏၵိယေရတပ္က တာ၀န္ယူခဲ႔သည္။ ထုိအခ်ိန္ကာလက ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ အိႏၵိ ယျပည္၏ လက္ေအာက္ခံ နယ္ေျမတစ္ခုအျဖစ္ ရပ္တည္ခဲ႔ရ၍ အမိႏုိင္ငံကုိ ကာကြယ္ေ စာင့္ေရွာက္ေရး တြင္ ျမန္မာတုိင္းရင္းသား တစ္ဦးတစ္ေယာက္မွ် ပါ၀င္ခြင့္မရရွိခဲ႔ေပ။
၁၉၃၇ခုႏွစ္တြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ အိႏိၵယလက္ေအာက္ခံအျဖစ္ကုိ တြဲဖက္ထားရာမွ ခြဲထြက္ လုိက္ၿပီးေ နာက္ ျမန္မာျပည္ကမ္းရုိးတန္း ကာကြယ္ေရးအတြက္ ေရတပ္တစ္ခု မရွိမျဖစ္ လုိအပ္လာခဲ႔သည္။ ေဒသႏၲရ သာမန္ကာကြယ္ေရးအတြက္ လည္းေကာင္း၊ စစ္ကာလတြင္ ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ ကမ္းရုိးတန္း ကာကြယ္ေရးအ တြက္ လည္းေကာင္း “ျမန္မာျပည္ဘုရင့္အေပ်ာ္တမ္း အရန္ေရတပ္”ကုိ တည္ေထာင္ရန္ ၁၉၃၉ ခု နွစ္ဦး ပုိင္းတြင္ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်ခဲ႔သည္။ သုိ႔ေသာ္ အေျခအေနအရပ္ရပ္ေၾကာင့္ ၁၉၄၀ ခုႏွစ္၊ ဇြန္လက်မွသာ “ျမန္ မာျပည္ ဘုရင့္အေပ်ာ္တမ္း အရန္ေရတပ္” (Burma Royal Naval Volunteer Reserve- BRNVR) ဟူေ သာ အမည္ျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းခြင့္ ရရွိခဲ့သည္။ ကနဦးေရတပ္ ထူေထာင္မႈအတြက္ အရာရွိ ၁၃၈ ဦးႏွင့္ အျခားအ ဆင့္ ၁၀၀၀ ဦး ပါ၀င္ ဖြဲ႔စည္းခြင့္ျပဳခဲ့သည္။

ျမန္မာျပည္အေပ်ာ္တမ္း အရန္ေရတပ္မေတာ္ကုိ ၿဗိတိသွ်ေရတပ္မေတာ္မွ ေစလႊတ္လုိက္ေသာ ဗုိလ္မွဴးႀကီး ေကအက္စ္လုိင္းက တပ္မွဴးၾကီးအျဖစ္ တာ၀န္ယူ၍ ထုိစဥ္က ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ဘုရင္ခံအျဖစ္ အုပ္ခ်ဳပ္လ်က္ ရွိေသာ ဘုရင္ခံ ဆာရယ္ဂ်ီနယ္ ေဒါမန္စမစ္ (Sir Reginald Dorman-smith) က အရန္ေရတပ္မေတာ္၏ ဦးစီးဗုိလ္ခ်ဳပ္ၾကီးအျဖစ္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ခဲ့သည္။ တည္ေထာင္စတြင္ စစ္ေရယာဥ္အင္အားအေနျဖင့္ တိတိက်က် သတ္မွတ္ထားႏုိင္ျခင္းမရွိခဲ့ဘဲ ေဒသႏၲရ ေရယာဥ္အမ်ဳိးမ်ဳိးတုိ႔အား မုိင္းရွင္းေရယာဥ္၊ ေရငုပ္ သေဘၤာတုိက္ဖ်က္ေရးေရယာဥ္ စသည္ျဖင့္ အသီးသီးအသြင္ေၿပာင္းလဲ အသုံးျပဳခဲ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေလ့ က်င့္ေရးေရယာဥ္အျဖစ္ ေသာင္းတူးေရယာဥ္တစ္စီး နွင့္ ကမ္းရုိးတန္းသုံး ခရီးသည္တင္ေရယာဥ္တစ္စီး၊ မုိင္းရွင္းေရယာဥ္အျဖစ္ “စုိးမႀကီး” ေခၚ တြဲသေဘၤာတစ္စီး၊ ကင္းလွည့္ေရယာဥ္အျဖစ္ အစုိးရ ML ၃ စီး တုိ႔ျဖင့္ စတင္ခဲ့ရသည္။ ေရယာဥ္အသစ္အျဖစ္ “ဖဲရားမုိင္း” ကင္းလွည့္ေရယာဥ္ ၂ စီး၊ ေမာ္ေတာ္ မုိင္းရွင္းေ ရယာဥ္ ၁၄ စီး၊ ေရငုပ္သေဘၤာတုိက္ဖ်က္ေရး (Sub Chaser) မုိင္းရွင္းေရယာဥ္ ၂ စီး တုိ႔အား ေဆာက္ လုပ္ရန္ စီမံခဲ့ေသာ္လည္း “ဖဲရားမုိင္း” ၂ စီးသာ ၿပီးစီးလ်က္ အသုံးျပဳႏုိင္ခဲ့သည္။

ေျပာင္းလဲအသုံးျပဳခဲ့သည့္ ေရတပ္သေဘၤာမ်ားအား His Majesty’s Burma Ships ဟု ၀ိေသသ အမည္ သတ္မွတ္၍ HMBS SOMAGYI ၊ HMBS PANHLAING ၊ HMBS LEE’S အစရွိသည့္ အမည္မ်ားေပးခဲ့ သည္။ ထုိသေဘၤာမ်ားတြင္ စစ္ေရယာဥ္မွဴးမ်ားအျဖစ္ အဂၤလိပ္ အရာရွိမ်ားကုိသာ တာ၀န္ေပး ကြပ္ကဲအုပ္ ခ်ဳပ္ေစခဲ့သည္။ ယင္းေရယာဥ္ငယ္မ်ားတြင္ ထုိစဥ္က လူ၊ စက္ေသနတ္မ်ား ၊ဘရင္:စက္ေသနတ္မ်ား တပ္ ဆင္ေပးထားသည္။အခ်ဳိ႕ေရယာဥ္ငယ္မ်ားတြင္ သုံးေပါင္ဒါ အေျမာက္မ်ားတပ္ဆင္ခဲ့သည္။ ျမန္မာျပည္ ဘုရင့္အေပ်ာ္တမ္းအရန္ေရတပ္ ဖြဲ႔စည္းသည္႔ရက္ကုိ တရား၀င္ေၾကျငာခ်က္ ထုတ္ျပန္ျပီးသည့္ေနာက္ အေပ်ာ္တမ္းသင္တန္း တက္ေရာက္ေနသူ အရာရွိမ်ားႏွင့္ အရပ္ဘက္စစ္မႈထမ္းမွ စစ္ဘက္သုိ႔ ေျပာင္းေရြ႕ အမႈထမ္းေဆာင္ခြင့္ ေပးလုိက္သူမ်ားအား ျပန္တမ္း၀င္ အရာရွိမ်ားအျဖစ္ ခန္႔အပ္ခဲ့သည္။ ျမန္မာျပည္တြင္ ပထမဆုံးႏုိင္ငံသားထဲမွ အရာရွိျဖစ္လာသူမွာ ဗုိလ္သန္းေဖ(ဗုိလ္မွဴးခ်ဳပ္သန္းေဖ) ျဖစ္ေလသည္။

အုပ္ခ်ဳပ္မႈႏွင့္ေလ့က်င့္ေရးအတြက္ ရန္ကုန္ျမိဳ႕ ကမ္းနားလမ္းရွိ Public Works Department (P.W.D) ဂုိေဒါင္၀င္းအား ေခတၱငွားရမ္းလ်က္ သင္တန္းစခန္း ဖြင့္လွစ္ခဲ့ရေပသည္။ အခ်ဳိ႕သင့္ေတာ္ေသာ အေ ဆာက္အဦတုိ႔အား သင္တန္းခန္းမ အျဖစ္ သုံးခဲ့ရသည္။ ၿဗိတိသွ်ေရတပ္ ဗုိလ္မွဴးႀကီးႏွင့္ အရာရွိ အခ်ဳိ႕တုိ႔ ကလူေတြ႔စစ္ ေဆးျခင္းကုိ ျပဳလုပ္ရာ အဂၤလိပ္ဘာသာစကား တတ္ေျမာက္မႈကုိ အဓိကထားခဲ့သည္။ အ မ်ားအားျဖင့္ ေရြးခ်ယ္ခံရသူမ်ားမွာ ဗမာ ၊ျမန္မာ-အဂၤလိပ္ကျပား နွင့္ ကရင္လူငယ္မ်ား ျဖစ္သည္။ သို႔ေ သာ္လည္း လြတ္လပ္ေရးမရမီအထိ ျမန္မာျပည္ ဘုရင့္အေပ်ာ္တမ္းအရန္ေရတပ္တြင္ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳး ၁၂ မ်ိဳးခန္႔ပါရိွခဲ့ေပသည္။

Credit to Myanmar NAVY
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...