စၾကာဝဠာအနႏၵ၌ရွိၾကကုန္ေသာ လူ၊နတ္၊ျဗမၼာ၊သတၱဝါအားလံုးတိုသည္ ကိုယ္စိတ္နွစ္ျဖွာခ်မ္းသာၾကပါေစ၊ေကာင္းက်ဳိးလိုရာစႏၵ ျပည္ဝၾကပါေစ...







ျမန္မာအႏုပညာ ယဥ္ေက်းမႈ၏ အဓိကေရေသာက္ျမစ္ (သုိ႔မဟုတ္) ျမန္မာ့႐ုပ္ေသး





 
ျမန္မာ့႐ုပ္ေသးသဘင္သည္ ျမန္မာသကၠရာဇ္ ၁၁၃၈ခုႏွစ္ (ခရစ္ႏွစ္ ၁၇၇၆)ခုႏွစ္တြင္ နန္းတက္ေသာ စဥ့္ကူမင္းလက္ထက္ သဘင္ဝန္ရာထူးျဖင့္ ထမ္းရြက္ရသူ ဦးေသာ္ စတင္တီထြင္ခဲ့သည္ဟု ဆုိၾကသည္။ “႐ုပ္ေသးအစ၊ က်ဳံးသုံးတန္ႏွင့္ပုဂံ” ဟူေသာ စကားအရ ျမန္မာ့႐ုပ္ေသးသဘင္သည္ ျမန္မာသကၠရာဇ္ ၁၂ဝ၈ခုႏွစ္ နန္းတက္ေသာ ကုန္းေဘာင္မင္း၏ သားေတာ္ပုဂံမင္း လက္ထက္တြင္ စတင္ေပၚေပါက္လာသည္ဟုလည္း ဆုိၾကသည္။ သကၠရာဇ္ ၁၁၇ဝျပည့္ႏွစ္တြင္ ေရးသားထားခဲ့ေသာ အီေနာင္နန္း တြင္းဇာတ္ေတာ္ႀကီး၌ သေရဇာတ္ဟူ၍ ႐ုပ္ေသးအေၾကာင္း ေဖာ္ျပပါရွိသည္ကုိ ေတြ႕ရၿပီး အင္းဝေခတ္၊ ဒုတိယ မင္းေခါင္လက္ထက္သကၠရာဇ္ ၈၄၆ ခုႏွစ္က ရွင္မဟာ ရ႒သာရေရးသားထားေသာ ဘူရိဒတ္လကၤာႀကီး၌လည္းေကာင္း၊ သကၠရာဇ္ ၈၉၁ခုႏွစ္တြင္ ရွင္မဟာရ႒သာရကပင္ ေရးသားထားေသာ သံဝရပ်ိဳ႕၌ လည္းေကာင္း ႐ုပ္ေသးအေၾကာင္းေဖာ္ျပထားသည္ကုိ ေတြ႕ၾကရသည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ ျမန္မာ့႐ုပ္ေသးသဘင္သည္ အင္းဝေခတ္ကပင္ ေပၚထြန္း ေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း အခုိင္အမာေျပာဆုိႏုိင္ပါသည္။ ႐ုပ္ေသးသဘင္ကုိ အျမင့္ သဘင္၊ ဇာတ္ကုိအနိမ့္ သဘင္ဟုေခၚဆုိခဲ့ၾကၿပီးလွ်င္ ဇာတ္၊ အၿငိမ့္၊ ႐ုပ္ ေသးစသည့္ သဘင္ ၃မ်ိဳးတြင္ ႐ုပ္ေသးသဘင္သည္ အခက္ဆုံး၊ အနက္ဆုံး၊ အရင့္ဆုံးဟူ၍ ပညာရွင္တုိ႔က မွတ္ယူထားခဲ့ၾကသည္။ ေထြးဦးျမန္မာ ႐ုပ္ေသးအဖြဲ႕မွ ဦးခင္ေမာင္ေထြးက ” ျမန္မာ့႐ုပ္ေသးက ျမန္မာျပည္မွာ ေပၚထြန္းခဲ့တဲ့ အႏုပညာယဥ္ေက်းမႈရဲ႕ အဓိ ကေရေ သာ က္ျမစ္လုိ႔လည္း ေျပာလုိ႔ရတယ္။
 
 ျမစ္ဖ်ားခံလာတာလုိ႔လည္း ေျပာလုိ႔ရတယ္။ ႐ုပ္ေသးကုိ ႐ုပ္စုံသဘင္၊အျမင့္သဘင္လုိ႔ေခၚခဲ့ၾကတယ္။ ပ်ဴေခတ္မွာ တူရိယာတီးေန တဲ့ အ႐ုပ္၊ လူရႊင္ေတာ္အ႐ုပ္ေလးကေနတဲ့ အ႐ုပ္ကေလးေတြကုိ တူးေဖာ္ေတြ႕ရွိ ခဲ့ၾကရတယ္ဆုိတာ အကပညာရဲ႕ သမုိင္းေၾကာင္းလုိ႔ ေျပာလုိ႔ရတယ္။ ႐ုပ္ ေသးကေတာ့ သစ္ သားနဲ႔ထြင္းရတာဆုိေတာ့ သမုိင္းရွည္ၾကာစြာနဲ႔ က်န္ရစ္ ႏုိင္ဖုိ႔ မလြယ္ကူခဲ့ဘူး။ဒါေပမဲ့ သက္ေသအေထာက္အထားေတြအရ အကပညာ ေပၚထြန္းခ်ိန္မ်ာ ႐ုပ္ေသးေပ ၚေနေလာက္ပါၿပီ။ ၿပီးေတာ့ ႐ုပ္ေသးအစ၊ က်ဳံးသုံးတန္နဲ႔ ပုဂံကဆုိတဲ့စကားက ရွိခဲ့ျပန္ေတာ့ ပုဂံေခတ္မွာ ႐ုပ္ေသးရွိတယ္လုိ႔ ေျပာလုိ႔ရတယ္။ ဒါေပမဲ့လည္း ပုဂံေခတ္မွာ ႐ုပ္ေသးနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ေက်ာက္စာ၊ မင္စာ၊ နံရံေဆးေရး ပန္းခ်ီေတြကုိ မေတြ႕ခဲ့ရဖူးဘူး။
 
 အဲဒီေတာ့ အေစာဆုံး စေတြ႕ရတာကေတာ့ ၁၅ရာစု အင္းဝေခတ္မွာ စေ တြ႕ခဲ့တယ္။ ျမဝတီမင္းႀကီး ဦးစတုိ႔ေခတ္ထက္ အမ်ားႀကီးေစာတယ္။ ရွင္မဟာရ႒သာရရဲ႕ ပ်ိဳ႕ကဗ်ာေတြ အရလည္း ႐ုပ္ေသးလုိ႔ေျပာႏုိင္တဲ့ ေဖ်ာ္ေျဖမႈေတြ ပါဝင္ ခဲ့ တယ္။ ႐ုပ္သးဟာ ၁၂ရာစု၊ ၁၃ရာစုျဖစ္တဲ့ ပုဂံေခတ္၊ ပ်ဴေခတ္မွာ မေပၚခဲ့ဘူးဆုိရင္ေတာင္ အင္းဝေခတ္ ၁၅ ရာစုမွာေတာ့ ႐ုပ္ေသးေပၚေနၿပီလုိ႔ သက္ေသျပ လုိ႔ရ တယ္” ဟု ျမန္ မာ့ ႐ုပ္ေသးသမုိင္းႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ေျပာျပသည္။ျမန္မာ့႐ုပ္ေသးသည္ ျမန္မာတုိ႔၏စ႐ုိက္လကၡဏာႏွင့္ ျပည့္စုံေသာ ႐ုိးရာအေမြအႏွစ္ျဖစ္ၿပီး မည္သည့္ တုိင္းျပည္ က ႐ုပ္ေ သး႐ုပ္ပုံစံမ်ိဳးႏွင့္မွ တူမေနသည့္ ႐ုပ္ေသး႐ုပ္ ၂၈႐ုပ္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း ဦးခင္ေမာင္ေထြးက ဆက္ေျပာသည္။

” ျမန္မာ့႐ုပ္ေသးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ႏုိင္ငံေတာ္က ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တုိင္းျပဳလုပ္တဲ့ ဆုိ၊ က၊ ေရး၊တီးၿပိဳင္ပြဲေတြမွာ ႐ုပ္ေသးၿပိဳင္ပြဲေတြကုိ ထည့္ေနတာ ဆုိေတာ့ ႐ုပ္ေသးနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ မ်ိဳးဆက္က်န္ေနပါေသးတယ္။ေနာက္ၿပီးေတာ့ အမ်ိဳးသားယဥ္ ေက်းမႈနဲ႔ အႏုပညာတကၠသိုလ္မွာ လည္း ႐ုပ္ေသးနဲ႔ ဘြ႕ဲယူေနတဲ့သူရွိ ေသးေတာ့ က်န္ေနပါေသးတယ္။ ဒါေပမဲ့ ႐ုပ္ေသးေလာကဟာ ႏုိင္ငံျခားသားေတြရွိေနေသး၊ ၾကည့္ေန ေသးတဲ့အတြက္ ဆက္ရွင္သန္ေနတဲ့ သေဘာပါ။ တကယ္လုိ႔ ျမန္မာျပည္မွာသာ ကမၻာ့လွည့္ ခရီး သြားေတြ မရွိခဲ့ဘူးဆုိရင္ ျမန္မာ့႐ုပ္ေသးရွိ ေနပါ့မလားေတာင္မသိဘူး” ဟု ဦး ခင္ေမာင္ေထြးက ေျပာျပခဲ့သည္။
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...