စၾကာဝဠာအနႏၵ၌ရွိၾကကုန္ေသာ လူ၊နတ္၊ျဗမၼာ၊သတၱဝါအားလံုးတိုသည္ ကိုယ္စိတ္နွစ္ျဖွာခ်မ္းသာၾကပါေစ၊ေကာင္းက်ဳိးလိုရာစႏၵ ျပည္ဝၾကပါေစ...







ထူးခၽြန္ဧည့္လမ္းညႊန္ဆု မေဟမာေအာင္ ရရွိ တင္ထက္ပိုင္

ကမၻာတဝွမ္းက ဧည့္လမ္းညႊန္ေတြကို ေရြးခ်ယ္ေပးတဲ့ ထူးခၽြန္ဧည့္လမ္းညႊန္ဆု မေဟမာေအာင္ ရရွိ
တင္ထက္ပိုင္

မေဟမာေအာင္, ဧည့္လမ္းညႊန္
အဂၤလန္ႏိုင္ငံ အေျခစိုက္ Explorer Worldwide ကုမၸဏီက ေပးအပ္သည့္ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ အတြက္ ထူးခၽြန္ဧည့္လမ္းညႊန္ဆု ရရွိသည့္ မေဟမာေအာင္ (ဓာတ္ပံု – တင္ထက္ပိုင္ / ဧရာဝတီ)

အဂၤလန္ႏိုင္ငံ အေျခစိုက္ ခရီးသြားလုပ္ငန္းစု တခုျဖစ္တဲ့ Explorer Worldwide ကုမၸဏီကေန ျမန္မာႏိုင္ငံက Tour leader မေဟမာေအာင္ကို ၿပီးခဲ့တဲ့ ရက္ပိုင္းက ၂၀၁၄ ခုႏွစ္အတြက္ ထူးခၽြန္ဧည့္လမ္းညႊန္ဆု ခ်ီးျမႇင့္ခဲ့တယ္လို႔ သိရပါတယ္။

အဆုိပါဆုဟာ တကမၻာလုံးမွာ ရွိတဲ့ ႏုိင္ငံေပါင္း ၁၅၀ ခန္႔က ဧည့္လမ္းၫႊန္ေခါင္းေဆာင္ (Tour leader) သုံးေထာင္ ထဲကေန ေရြးခ်ယ္ေပးအပ္တာ ျဖစ္ၿပီး ေနာက္ဆုံးဆန္ခါတင္ ၇ ႏုိင္ငံ ျဖစ္တဲ့ အီေကြေဒါ၊ ေမာ္႐ုိကုိ၊ ပီ႐ူး၊ ျမန္မာ၊ နီေပါ၊ တူရကီ၊  အယ္လ္ေဘးနီးယား တို႔ထဲကမွ မေဟမာေအာင္က ရရွိခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။

အဲဒီ ထူးခြၽန္ဧည့္လမ္းၫႊန္ဆု (The Deepen Rai Outstanding Achievement Award) ဟာ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္က ေလယာဥ္ ပ်က္က်ၿပီး ကြယ္လြန္သြားခဲ့တဲ့ နီေပါႏိုင္ငံက ဧည့္လမ္းညႊန္ ေတာင္တက္သမား Deepen Rai ကို အစြဲျပဳ ေခၚတြင္ ေပးအပ္တာ ျဖစ္ၿပီး ၂၀၁၂ ခုႏွစ္မွာ စတင္ ေပးအပ္ခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။
လုပ္ေဖာ္ကုိင္ဖက္မ်ားနဲ႔ ဆက္ဆံေရး ေကာင္းမြန္မႈ၊ ခရီးသြား ဧည့္သည္ေတြအေပၚ ေႏြးေထြးစြာ ဆက္ဆံမႈ၊ ေလေၾကာင္း လုိင္းေတြနဲ႔ ခရီးသြားအဖြဲ႕ကို ေသေသခ်ာခ်ာ ကြပ္ကဲႏုိင္မႈ အစရွိတဲ့ အခ်က္ေတြအေပၚမွာ အေျခခံၿပီး ခရီးသြား ဧည့္သည္ ေတြရဲ႕ ေထာက္ခံခ်က္နဲ႔ ခရီးသြား စာေပ ေရးသားသူတုိ႔ရဲ႕ မွတ္ခ်က္ေတြေပၚ မူတည္ၿပီး ဒီဆုကို ေရြးခ်ယ္ခဲ့တာလို႔ သိရပါတယ္။

မေဟမာေအာင္ဟာ ေတာင္ႀကီး တကၠသိုလ္ကေန ၁၉၉၂ ခုႏွစ္မွာ ရူပေဗဒ အထူးျပဳဘာသာရပ္နဲ႔ ဘြဲ႔ရခဲ့သူ ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းတက္တုန္း ကတည္းက ခရီးထြက္ရတာ အရမ္း ဝါသနာပါခဲ့တာေၾကာင့္ ခဏခဏ ေပ်ာ္ပြဲစား ခရီးတိုေလးေတြ ထြက္ျဖစ္ကာ ေက်ာင္းၿပီးေတာ့လည္း သူ စာသင္ေပးရတဲ့ ကေလးေတြနဲ႔ ခရီးအတူတူ ထြက္ျဖစ္ရာကေန တာဝန္ယူ တတ္မႈ၊ ကေလးေတြရဲ႕ လံုၿခံဳေရး စတာေတြကို နားလည္ခဲ့ရတယ္လို႔ မေဟမာေအာင္က ေျပာပါတယ္။

“ေက်ာင္းေနတုန္း ကတည္းက အရမ္းခရီးထြက္တယ္။ Picnic တို႔ ဘာတို႔ေပါ႔။ အဲဒီကတည္းက ဇာတိျပေနတယ္။ သိပ္လွ်ာရွည္တယ္။ ဟိုဟာ သိခ်င္၊ ဒီဟာသိခ်င္နဲ႔ စပ္စုတယ္။ ၿပီးေတာ့ သြားေနရတာကိုလည္း ႀကိဳက္တဲ့အခါက်ေတာ့ တခ်ိန္လံုးေတာ့ ခရီးပဲ ထြက္ေနတယ္။ ေက်ာင္းၿပီးသြားေတာ့လည္း ဆယ္တန္းေအာင္တဲ့ ကေလးေတြကို အဂၤလိပ္စာ သင္ေပးရင္းနဲ႔ သူတို႔နဲ႔လည္း ခဏခဏ ခရီးေတြ ထြက္ျဖစ္တယ္။ အဲဒီမွာ ကတည္းက ကေလးေတြကို ေခၚသြားရင္ တာဝန္ႀကီးတယ္၊ Safety ဆုိတာကို သေဘာေပါက္လာခဲ့တယ္။ တာဝန္ယူတဲ့ အပိုင္းကို အဲဒီကတည္းက သိသြားတယ္” လို႔ သူက ဆုိပါတယ္။

၁၉၉၆ ခုႏွစ္မွာ ဧည့္လမ္းညႊန္ သင္တန္းကို စတက္ျဖစ္ခဲ့ၿပီး ေတာင္ႀကီးနဲ႔ အင္းေလး ပတ္ဝန္းက်င္က ေနရာေတြအတြက္ နယ္ခံ ဧည့္လမ္းညႊန္ (Station guide) အျဖစ္ ၂၀၀၂ ခုႏွစ္အထိ ေျခာက္ႏွစ္လုပ္ခဲ့တယ္လို႔ သိရပါတယ္။

မေဟမာေအာင္ဟာ အဲဒီအခ်ိန္ေတြတုန္းကေတာ့ ဧည့္လမ္းညႊန္အလုပ္ဆိုတာ ဝင္ေငြေကာင္းတဲ့ အလုပ္တခုလို႔ သိေပမယ့္လည္း အလုပ္လုပ္ရဖို႔ကိုပဲ စိတ္ထဲမွာ ထားခဲ့ၿပီး အလုပ္ေကာင္းေကာင္း လုပ္ရင္ ပိုက္ဆံက အေနာက္က သူ႔အလိုလို လိုက္လာမယ္ဆိုတဲ့ ခံယူခ်က္နဲ႔ ဝါသနာပါတဲ့ ဧည့္လမ္းညႊန္အလုပ္ကို ေတာက္ေလွ်ာက္ လုပ္ျဖစ္ခဲ့တာလို႔ ဆုိပါတယ္။

“အလုပ္စလုပ္တုန္းက ဒီအလုပ္လုပ္ရင္ ပိုက္ဆံေတြ ရတယ္ဆိုတာ သိပ္ႀကီးလည္း စိတ္ထဲ မထားဘူး။ ဒီအလုပ္ကို လုပ္ေတာ့ ပိုက္ဆံကေတာ့ ေနာက္ကေန လိုက္လာတယ္။ အဲဒီတုန္းက သိတာက အလုပ္က အဓိကပဲ။ ငါေကာင္းတာ လုပ္ရင္၊ ေကာင္းတာေလးေတြ ျဖစ္ၿပီးေတာ့ သူ႔ဟာနဲ႔သူ အေနာက္က လိုက္လာမွာပဲဆိုၿပီး စိတ္ထဲမွာ ထားတယ္။ အခုခ်ိန္ထိလည္း ဘယ္ေလာက္ေပးပါ၊ ဘယ္ေလာက္ေပးမွ လုပ္မယ္ ဆိုၿပီး ဘယ္ေတာ့မွ မေျပာဘူး” လို႔ မေဟမာေအာင္က ေျပာပါတယ္။

မေဟမာေအာင္ရဲ႕ အစ္ကိုျဖစ္သူကလည္း ဧည့္လမ္းညႊန္တေယာက္ ျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ သူ႔အတြက္ လိုအပ္တဲ့ ဗဟုသုတေတြ၊ စာအုပ္စာတမ္းေတြ၊ ရုံးလုပ္ငန္းပိုင္းဆိုင္ရာ အေၾကာင္းအရာေတြကို ေျပာျပ အကူအညီ ေပးတဲ့အတြက္ တျခား ဧည့္လမ္းညႊန္ေတြနဲ႔စာရင္ ကံေကာင္းတဲ့ အခ်က္တခု ျဖစ္တယ္လို႔ သူက ဆက္ေျပာပါတယ္။

ဧည့္လမ္းညႊန္ တေယာက္အျဖစ္ အႏွစ္ ၂၀ နီးပါး လုပ္ကိုင္ခဲ့တဲ့ မေဟမာေအာင္က သူေတြ႔ႀကံဳခဲ့ရတဲ့ အေတြ႔အႀကံဳေတြ ကိုလည္း ျပန္လည္ ေျပာျပပါတယ္။

“ဧည့္သည္ ၇၀ ရာခုိင္ႏႈန္း ေလာက္ကေတာ့ ေကာင္းပါတယ္။ ၃၀ ရာခုိင္ႏႈန္း ေလာက္ကေတာ့ ကိုယ့္အေပၚ လႈိက္လႈိက္ လွဲလွဲ အရမ္းႀကီး မရွိဘူး။ ယဥ္ေက်းမႈ မတူတာရယ္၊ တခ်ိဳ႕က်ေတာ့လည္း ဘယ္လိုပဲ ေကာင္းေနေကာင္းေန စိတ္တိုင္း မက်တတ္တဲ့ သူေတြလည္း ရွိတယ္။ တခ်ိဳ႕က်ေတာ့ ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြဆီကေန အျမတ္ထုတ္တာ မ်ိဳးေတြေတာင္ ရွိတယ္။ ကိုယ့္ဘက္ကေတာ့ အၿမဲတမ္းႀကီး ေခါင္းငံု႔ခံေနတာမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ၊ အမွန္တရားကို ပညာသားပါပါေလး ကိုင္တြယ္တတ္ဖို႔ လိုတယ္” လို႔ သူက ဆုိပါတယ္။

ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ အခုႏွစ္ပိုင္းအတြင္း ခရီးသြားလုပ္ငန္းေတြ တဟုန္ထိုး တိုးတက္လာခဲ့ေပမယ့္ ႏိုင္ငံျခားသား ခရီးသြား ဧည့္သည္ အမ်ိဳးအစားေတြ ေျပာင္းလဲသြားတဲ့အတြက္ ခရီးသြားလုပ္ငန္း ပံုစံေတြကိုလည္း အလိုက္သင့္ ေျပာင္းလဲ ေပးသင့္တယ္လို႔ သူက ျမင္ပါတယ္။

“အခုေနာက္ပိုင္း ဧည့္သည္ေတြက ဆိုင္ႀကီးေတြ သိပ္မသြားၾကေတာ့ဘူး။ Local taste ကို ပိုႀကိဳက္ၾကတယ္။ ဗမာေတြနဲ႔ ထိုင္စားရတာမ်ိဳး၊ ညေစ်းလိုမ်ိဳး ေနရာေတြကို ေတာ္ေတာ္ ႀကိဳက္ၾကတယ္။ ပိုစိတ္ဝင္စားၾကတယ္။ ဧည့္သည္ဝင္တဲ့ ပံုစံကလည္း ကြာသြားတာကိုး။ ၂၀၁၀ အေရွ႕ပိုင္းက ဝင္တဲ့ဧည့္သည္ေတြက ဆုိင္ႀကီး၊ ဆုိင္ေကာင္းကို သြားတာ စိတ္ဝင္စားတယ္။ အခုေနာက္ပိုင္းက Local ပဲ။ Local ဆိုင္ေတြကို ပိုၿပီးေတာ့ Promote လုပ္ဖို႔လိုတယ္။ သန္႔ၿပီးေတာ့ အစားအစာ ေကာင္းတဲ့ဆိုင္ အကုန္ေခၚသြားလို႔ရတယ္” လုိ႔ မေဟမာေအာင္က သူ႔အျမင္ကို ေျပာျပပါတယ္။

ဧည့္လမ္းညႊန္ေကာင္း တေယာက္ျဖစ္ဖို႔အတြက္ ဘာသာစကား ကၽြမ္းက်င္ဖို႔ရယ္၊ လူေတြနဲ႔ ေျပာဆိုဆက္ဆံတတ္ဖို႔ရယ္၊ လူေတြအလယ္မွာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ယံုၾကည္မႈရွိရွိနဲ႔ ေျပာဆို ရွင္းျပတတ္ဖို႔ရယ္၊ စာမ်ားမ်ား ဖတ္ဖို႔ရယ္ အဓိက လိုအပ္ၿပီး ပဲ့ကိုင္ ေပးသူနဲ႔ မိမိဖာသာ သိတတ္မႈေတြ ရွိႏိုင္မယ္ ဆိုရင္ေတာ့ အရမ္းေတာ္တဲ့ ဧည့္လမ္းညႊန္ေကာင္းေတြ ျဖစ္လာႏိုင္ပါတယ္လို႔ မေဟမာေအာင္က ရွင္းျပပါတယ္။

“အေတြ႔အႀကံဳ မရွိတဲ့အခါ ဧည့္သည္ကို Handle လုပ္တဲ့ ေနရာမွာ ခက္တယ္။ အဓိကက ယဥ္ေက်းမႈ မတူဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဧည့္သည္က ျမန္မာျပည္ထဲကို ဝင္လာၿပီ ဆိုရင္ သူတို႔က တိုးတက္တဲ့ တိုင္းျပည္ေတြက လာလို႔လား မသိဘူး၊ သူတို႔ကို လိမ္ေနရင္လည္း လိမ္ေနမွန္း သိတယ္။ ဒီလူကို ျမင္လိုက္တာနဲ႔ ဘယ္လိုဆိုတာကို သိတယ္။ အဲဒီေတာ့ ေကာင္းေကာင္း မြန္မြန္ပဲ မသိရင္ မသိဘူးေပါ့၊ ငါသိရင္ ျပန္ေျပာျပပါ့မယ္ ဆိုၿပီး ရိုးသားတတ္ရမယ္” လုိ႔ မေဟမာေအာင္က ေထာက္ျပပါတယ္။

မေဟမာေအာင္က သူရရွိခဲ့တဲ့ ထူးခၽြန္ဆုနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ေရြးခ်ယ္ခံရတဲ့အေပၚ အလုပ္မွာ ကၽြမ္းက်င္ရုံ သက္သက္ေၾကာင့္ မဟုတ္ဘဲ၊ သူတို႔ သြားခဲ့တဲ့ ခရီးလမ္းစဥ္တေလွ်ာက္ မဖြံ႔ၿဖိဳးေသးတဲ့ ေက်းရြာေတြအတြက္ ဘယ္ေလာက္ကူညီ ေဆာင္ရြက္ ေပးႏိုင္သူ ျဖစ္သလဲ ဆိုတာကိုလည္း ၾကည့္တယ္လို႔ ရွင္းျပပါတယ္။

“သူက Community service အတြက္ Program တခု သပ္သပ္ရွိတယ္။ Tour leader ေတြက သူတို႔ လွဴလိုက္တဲ့ ပိုက္ဆံနဲ႔ Tour သြားတဲ့ခရီးေတာက္ေလွ်ာက္ မဖြံ႔ၿဖိဳးတဲ့ ရြာေတြမွာ ေက်ာင္းေတြ ေဆာက္ေပးတယ္၊ ေရသန္႔စက္ေတြ လုပ္ေပးတယ္။ တခ်ဳိ႕ဟိုတယ္ေတြဆို ရြာတိုးတက္ဖို႔အတြက္ ေရတြင္းေတြ တူးေပးတယ္။ ေဆးခန္းေတြ ဖြင့္ေပးတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒါေတြက နည္းေနေသးတယ္။ သိပ္မထိေရာက္ဘူး။ လုပ္ဖို႔ ေတာ္ေတာ္လိုပါတယ္” လုိ႔ သူက ဆိုပါတယ္။
မေဟမာေအာင္ကို ဆုခ်ီးျမႇင့္ခဲ့တဲ့ Explore Worldwide ခရီးသြားလုပ္ငန္း ကုမၸဏီရဲ႕ အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမွာေတာ့ ဆုအဆံုးအျဖတ္ ေပးခဲ့တဲ့ ဒိုင္ေတြရဲ႕ မွတ္ခ်က္ေတြအျပင္ သူနဲ႔ အလုပ္တြဲလုပ္တဲ့ ခရီးသြားလုပ္ငန္း ကုမၸဏီရဲ႕ ေကာက္ႏုတ္ခ်က္ ေတြကိုပါ ေဖာ္ျပေပးထားပါတယ္။

“ေဟမာဟာ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ အခ်င္းခ်င္း ရိုင္းပင္းတတ္ၿပီးေတာ့ အလုပ္နဲ႔ ပတ္သက္ရင္ ပထမဆံုး အႀကံဉာဏ္ ေတာင္းရတဲ့ သူပါပဲ။ ေဟမာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ရရွိခဲ့တဲ့ ခရီးဧည့္သည္ေတြရဲ႕ မွတ္ခ်က္ေတြဟာ အင္မတန္ကို အေသးစိတ္၊ အတြင္းက်က် ခံစားၿပီး ေရးထားတဲ့ စာေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ သူ႔အေၾကာင္း ေျပာျပဖို႔ ဆိုရင္ ဧည့္သည္ေတြဟာ အင္တိုက္အားတိုက္ ေျပာျပေပးတတ္ၾကပါတယ္။ သူ႔အတြက္ ဒီအသိအမွတ္ျပဳမႈဟာ အလြန္ကို ထိုက္တန္ပါတယ္” လို႔ ဆုဆံုးျဖတ္ေပးတဲ့ ဒိုင္ေတြက ေရးသားထားပါတယ္။

မေဟမာေအာင္ကေတာ့ “ဧည့္လမ္းညႊန္ တေယာက္ဆိုတာ ႏိုင္ငံတခု၊ တိုင္းျပည္တခုကို ကိုယ္စားျပဳတဲ့ သံတမန္ (Ambassador) ပါပဲ” လို႔ ေျပာပါတယ္။

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...