စၾကာဝဠာအနႏၵ၌ရွိၾကကုန္ေသာ လူ၊နတ္၊ျဗမၼာ၊သတၱဝါအားလံုးတိုသည္ ကိုယ္စိတ္နွစ္ျဖွာခ်မ္းသာၾကပါေစ၊ေကာင္းက်ဳိးလိုရာစႏၵ ျပည္ဝၾကပါေစ...







တစ္ေန႔ ... ၿမိဳ႕ကိုေတြ႕မယ္

ကြၽန္ေတာ္ေရမကူးတတ္ ပါ။ ထို႔ ေၾကာင့္ ခရီး သြားလွ်င္ ေရလမ္းကိုေရြးခ်ယ္ေလ့မရွိ။ သို႔ေသာ္ လည္း ေရလမ္းခရီးႏွင့္ ကြၽန္ေတာ္ ေရစက္ပါပံုရသည္။

၁၉၈၈ အေရးေတာ္ပံုႀကီး ၿပီးခါစ ကြၽန္ေတာ္ ဒုတိယႏွစ္ ေက်ာင္းသားဘ၀မွာ။သူငယ္ခ်င္း အေပါင္းအသင္းမ်ားႏွင့္ အေရး ေတာ္ပံုႀကီးထဲ ေႂကြးေၾကာ္သံေတြ ေအာ္မိေတာ့ အေမကစိတ္ပူၿပီး အေဖ့ကို နားပူနားဆာလုပ္ကာ အေဖ့အလုပ္ႏွင့္ ဆက္စပ္ပတ္ သက္ေနသည့္ တြန္းသေဘၤာ တစ္စီးေပၚမွာ စာေရးအျဖစ္ ပါ သြားခဲ့၏။ တြန္းသေဘၤာဆိုသည္ က စီဘီတြဲႀကီးႏွစ္တြဲကို အလယ္ ကတြန္းရသည့္ သေဘၤာငယ္ျဖစ္ သည္။ ေရေၾကာက္သည့္ ကြၽန္ ေတာ္ အဲသည္ႏွစ္တစ္ႏွစ္လံုး ဧရာ၀တီေရျပင္ေပၚမွာ စုန္ခ်ည္ ဆန္ခ်ည္။

တစ္ရက္ ေမာ္ကြၽန္းၿမိဳ႕မွ အျပန္ တြံေတး၀ကိုေရာက္ေတာ့ တြံေတးတူးေျမာင္း၀ ေကာင္းကင္ ယံမွာ ေရေၾကာင္းဌာနက အခ်က္ ျပေဘာလံုးခ်ိတ္ဆြဲထားသည္။ သေဘၤာျဖတ္လွ်င္ အႏၲရာယ္ရွိ သည္ဆိုသည့္ သေကၤတ။တြံေတး  တူးေျမာင္းအ၀ကေရစီးၾကမ္းလြန္း ၍ ရာသီဥတုဆိုးလွ်င္ သေဘၤာ မ်ားျဖတ္၍မရႏုိင္။ ထိုအခ်ိန္မ်ိဳး မွာ တြံေတးတူးေျမာင္းကိုျဖတ္ၿပီး ရန္ကုန္ကုိလာမည့္ သေဘၤာေတြ တြံေတး၀ေနရာ အႏွံ႔အျပားမွာ ေက်ာက္ခ်ကာ အိပ္ေပေရာ့။ နံ နက္ရာသီဥတုေကာင္း၍ ေရစီး ေလ်ာ့ခ်ိန္က်မွ ရန္ကုန္သို႔၀င္ရေပ ေတာ့မည္။

နံနက္ေ၀လီေ၀လင္းအခ်ိန္ မွာ သေဘၤာစက္ႏႈိးသံႏွင့္ ဥၾသသံ ကိုၾကားရေတာ့ ကြၽန္ေတာ္လန္႔ႏိုး လာသည္။ ပတ္၀န္းက်င္တစ္ခုလံုး က ေမွာင္မည္းေနသည္။ ေသ ေသခ်ာခ်ာၾကည့္မွ ထူထဲစြာက် ေနသာ ႏွင္းမ်ား။ ကြၽန္ေတာ့္ဘ၀ တြင္ ပထမဆံုးအႀကိမ္ျမစ္အတြင္း က ႏွင္းထုကိုျမင္ဖူးျခင္းျဖစ္သည္။ ႏွင္းသည္ စာေတြထဲကလို လွပ မေန။ ေငြေရာင္ျဖဴလြ ႏွင္းပြင့္၊ ႏွင္းစက္၊ ႏွင္းေပါက္တို႔မဟုတ္။ ေငြရည္ပုလဲတို႔ သြယ္တန္းေန သည့္ ႏွင္းရည္ေျပာက္မဟုတ္။ ထူထဲေမွာင္မည္းေနသည့္ ႏွင္း။ ရက္ရက္စက္စက္ ပိန္းပိတ္ေန သည့္ ႏွင္း။ အႏၲရာယ္ႏွင္း။

သည္ႏွင္းထုၾကားမွာ ျမစ္ ၾကမ္းျပင္က ဂယက္ႀကီးႀကီးတို႔ ျဖင့္ ပုခက္လႊဲေနသည္။ သေဘၤာ က ေက်ာက္ထြင္သြားေလၿပီ။ ေက်ာက္ထြင္သည္ဆိုသည္က ေျမျပင္မွာခ်ထားသည့္ ေက်ာက္ က ၾကမ္းျပင္ကုိမကုပ္ႏုိင္ေတာ့ ဘဲ ေက်ာက္ႀကိဳးတန္းလန္းႏွင့္ သေဘၤာက ေရစီးရာေမ်ာပါေန ျခင္းျဖစ္သည္။ ပတ္၀န္းက်င္ ၀ဲ ယာကိုေတြ႕ရဖို႔ေ၀းစြ ကိုယ့္သေဘၤာအနီးကိုပင္ သဲကြဲစြာမျမင္ရေတာ့။ သေဘၤာေမာင္းသူ ဆလင္ႀကီးက ဥၾသကိုအဆက္မျပတ္ဆြဲရင္း၊သေဘၤာသားမ်ားကို အဆက္ မျပတ္ေအာ္ရင္း၊ သေဘၤာစက္ ခန္းကို စက္အရွိန္ျမႇင့္ဖို႔၊ ခ်ဖို႔ ကလင္ကလင္ အခ်က္ျပရင္း သ ေဘၤာကိုအႏၲရာယ္ၾကားက လြတ္ ေအာင္ႀကိဳးစားသည္။ သေဘၤာ သားမ်ားက ညာသံေပး၍ေက်ာက္ ႀကိဳးကို ဆြဲတင္သူက ဆြဲတင္။ ဆလင္ခိုင္းတာကို လုပ္သူကလုပ္ ႏွင့္ ဗ်ာမ်ားၾကရသည္။ သည္အ ခ်ိန္မွာ သေဘၤာတစ္စီး၏ အဓိက အသက္ျဖစ္ေသာ အခ်က္ျပမီးက အသံုးမ၀င္ႏိုင္ေတာ့။ ႏွင္းသည္ ဆလိုက္မီးမ်ားကို မထီမဲ့ျမင္ျပဳ သည္။ ျပက္ရယ္ ေလွာင္ေျပာင္ သည္။

ဆလင္ႀကီးက တက္မကိုရဲ၀ံ့ ကြၽမ္းက်င္စြာကိုင္ရင္း သေဘၤာကို ေမာင္းသည္။ မိနစ္ပိုင္းအတြင္းမွာ ပင္ ဘြားခနဲကမ္းကိုျမင္ရသည္။ အႏၲရာယ္မွ လြတ္ကင္းေလၿပီ။ သေဘၤာသားတစ္ဦးက သေဘၤာ ခ်ည္သည့္ႀကိဳးစထိပ္ကို ကိုင္ရင္း ေရထဲသို႔ ဒိုင္ဗင္ထိုးခ်ၿပီးကမ္းေပၚ မွ သစ္ပင္အႀကီးတစ္ပင္တြင္ႀကိဳး ကိုခ်ည္သည္။ သေဘၤာစက္ရပ္သံ ႏွင့္အတူ သေဘၤာသားမ်ား သက္ ျပင္းကိုယ္စီခ်ႏုိင္ၾကေတာ့သည္။
ဒါက ကြၽန္ေတာ္ႀကံဳေတြ႕ခဲ့ ရသည့္ ျမစ္အတြင္းမွႏွင္း။ အႏၲ ရာယ္ႏွင္း။ သည္လိုအျဖစ္မ်ိဳးကို ကဗ်ာဆရာခိုင္မ်ိဳးက ကဗ်ာဖြဲ႕ သည္။ ဒါေပမဲ့ သာမန္သဘာ၀ ပတ္၀န္းက်င္ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္၊ ခရီးသြားကဗ်ာတစ္ပုဒ္ဟု ဆိုရန္ ေတာ့မလြယ္။ သူျမင္သည့္ ႏွင္း၊ သူႀကံဳခဲ့သည့္ ႏွင္းကိုေခတ္ႏွင့္၊ ကာလႏွင့္၊ အေျခအေနႏွင့္ ခံစား ပူးကပ္လိုက္သည့္အခါအဓိပၸာယ္ က်ယ္၀န္းလွသည့္ ႏွင္းျဖစ္သြား သည္။ ကဗ်ာက ‘‘ႏွင္းလမ္း’’။ လူ႔ေဘာင္သစ္ ဂ်ာနယ္ ၂၀၁၅ ဧၿပီလ အတြဲ ၁  အမွတ္ ၄ မွာပါ သည့္ကဗ်ာ။

ႏွင္းလမ္း
ေရွးနည္းနည္းတိုးရဲမွ
ေနာက္နည္းနည္း ထပ္သဲကြဲမယ့္ အေျခအေန ဟိုဘက္ကမ္းကို ကာထားတာ ႏွင္းပဲ
လမ္းကိုပိတ္ထားတာႏွင္းပဲ။
ကမ္းမျမင္ လမ္းမျမင္ ပင္ လယ္သမုဒၵရာထဲတြင္ မဟုတ္ သည့္တုိင္ ႏွင္းက ကမ္းကိုမျမင္ ႏုိင္ေအာင္ ကာထားသည္။ ေရွး႐ႈ ရာလမ္းကို ေ၀၀ါးသြားေအာင္ ပိတ္ထားသည္။ ႏွင္းေတြပိတ္ေန ၿပီဆိုၿပီး သေဘၤာကိုရပ္ထားလိုက္ မည္လား၊ ေနာက္ျပန္ဆုတ္မည္ လား။ ကဗ်ာဆရာကေတာ့ ေရွ႕ နည္းနည္းတုိးရဲမွ ေနာက္နည္း နည္းထပ္သဲကြဲမယ့္ အေျခအေန ဟု သူ႔အျမင္ကိုဆိုသည္။ ပဲ့ကိုင္ မာလိန္မွဴးကေကာ ဘယ္လိုလဲ။
ဘြားခနဲေပၚလာႏုိင္တဲ့
မ်က္ႏွာခ်င္းဆုိင္ အဆီးအတား
ျမစ္ေရထဲ ခင္းထားတဲ့
၀ဲဂယက္ေတြရဲ႕ ခြန္အား
လဆုပ္ဒီေရကိုပါ
ႏွင္းက ဆြဲငင္ထားေပါ့

ႏွင္းပိတ္ေနသည့္ လမ္းမွာမွ ျမစ္ၾကမ္းျပင္က မၿငိမ္၊ လႈိင္းဂ ယက္ေတြ ထန္ခ်ိန္၊ လဆုပ္ဒီေရ ကိုပင္ ႏွင္းကဆြဲငင္ထားသည္ဟု ကဗ်ာဆရာက ႏွင္းလမ္းမွာႀကံဳ ေတြ႕ေနရသည့္ အေျခအေနကိုျပ သည္။ အႏၲရာယ္အေနအထား။ ဘြားခနဲေပၚလာႏုိင္သည့္ မ်က္ႏွာ ခ်င္းဆိုင္က အႏၲရာယ္။ႀကိဳတြက္၊ ႀကိဳခန္႔မွန္း၍မရေသာ အတားအ ဆီး၊ အျခားသေဘၤာတစ္စီးေလ လား၊ ေရထဲေမ်ာလာမည့္ သစ္ ပင္သစ္တံုးေတြလား၊ သေဘၤာ ပန္ကာကို အလည္ရပ္ေစမည့္ အမႈိက္သ႐ိုက္ေလလား၊ ငါးဖမ္း ေလွလား။ ေက်ာက္တန္းေက်ာက္ ေဆာင္ေတြလား၊ ငါးပုစြန္ေတြ ဖမ္းဖို႔ ကာဆီးထားသည့္ ပိုက္ေတြလား၊ ေသာင္ျပင္ေသာင္တန္းလား။ လားေပါင္းမ်ားစြာက အခ်ိန္မေရြး သေဘၤာကို အႏၲရာယ္ ျပဳႏုိင္သည္။

ကဗ်ာဒုတိယပိုဒ္ကို ဖတ္မိ စဥ္မွာပင္ ကဗ်ာဆရာေျပာခ်င္ သည့္ ႏွင္းလမ္းကိုေရးေတးေတး ျမင္လာရသည္။ ႏွင္းပိတ္သည့္ လမ္း၊ ဘြားခနဲေပၚလာႏုိင္သည့္ အႏၲရာယ္ေတြႁပြမ္းေနသည့္လမ္း၊ သေဘၤာကဘယ္အရာကို ကိုယ္ စားျပဳ၍ ႏွင္းလမ္းက ဘယ္ပံုရိပ္ ကို ၫႊန္းဆိုေလသလဲ။

သေဘၤာက အမိျမန္မာႏုိင္ငံ ေတာ္ဟုမ်ား ဆုိေလေရာ့သလား။ ဒါဆိုရင္ ႏွင္းလမ္းက ဒီမိုကေရစီ ကိုသြားတဲ့လမ္းေပါ့ဟု အေတြး နယ္ခ်ဲ႕မိသည္။ ကဗ်ာဆရာ၏ ႏွလံုးသားထဲက သေကၤတကို မိမိ ရရ ဖမ္းဆုပ္ဖို႔ မျဖစ္ႏိုင္ေပမယ့္ ကဗ်ာဆရာ၏ ေစတနာကိုေတာ့ ခပ္ေရးေရး ျမင္လာသလိုရွိသည္။ ဟိုဘက္ကမ္းကို ကာထားတာႏွင္း ပဲ။ လမ္းကိုပိတ္ထားတာႏွင္းပဲဟု ကဗ်ာဆရာကေတာ့ အပ္က်မပ္ က်ဆိုေနေလၿပီ။ ကဗ်ာကို ဆက္ ဖတ္မိသည္။
မေၾကာက္မရြံ႕
ေနာက္မတြန္႔စတမ္း
သတိတမံ ဉာဏ္ေျမကတုတ္ အစြမ္းနဲ႔
ႏွင္းကာစီးေသာလမ္းမွာ
ေရွ႕ကိုလွမ္းေနသေရြ႕
တစ္ေန႔ ...
ႏွင္းၾကားကပဲ ၿမိဳ႕ကိုေတြ႕မယ္။

ကြၽန္ေတာ္က လြန္ခဲ့သည့္ ႏွစ္အစိတ္ေက်ာ္က တြံေတး၀ျမင္ ကြင္းကို ျပန္ျမင္လာသည္။ ပဲ့ကိုင္ ဆလင္၏ ရဲ၀ံ့ကြၽမ္းက်င္မႈ၊ သ ေဘၤာသားမ်ား၏ ညီၫြတ္တက္ ႂကြမႈျဖင့္ ႏွင္းထုထူထူၾကား ကြၽန္ ေတာ္တို႔ သေဘၤာေလး ေရွ႕ကို ဆက္ေမာင္းခဲ့သည္။ ကဗ်ာဆရာ အစအဦးေျပာခဲ့သလိုပင္ ေရွ႕ နည္းနည္းထပ္တိုးရဲမွ ေနာက္ နည္းနည္းထပ္သဲကြဲမယ့္ အေျခ အေနဆိုသည့္စကားက ဒုတ္ဒုတ္ ထိမွန္ခဲ့သည္။ ႏွင္းကြဲတာကို ေစာင့္မေနႏုိင္။ ႏွင္းကြဲတာကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ ရပ္ေစာင့္ေနလွ်င္ အႏၲရာယ္ကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ အ႐ံႈး ေပးဖိတ္ေခၚရာ ေရာက္ေပလိမ့္ မည္။

လႈိင္းၾကမ္းၾကမ္း၊ ႏွင္း ေမွာင္ေမွာင္မွာ ေက်ာက္ႀကိဳးထြင္ ေနသည့္ သေဘၤာတစ္စီးကို ရဲရဲ ၀ံ့၀ံ့ ကြၽမ္းကြၽမ္းက်င္က်င္ပိုင္ပိုင္ ႏုိင္ႏိုင္ ေမာင္းႏွင္ႏုိင္ေသာ ပဲ့ကိုင္ ႏွင့္ ညီၫြတ္ေသာ သေဘၤာသား တို႔မရွိလွ်င္ အႏၲရာယ္က မေတြး၀ံ့ စရာ။ ေလာေလာလတ္လတ္ ေက်ာက္ျဖဴ-ေတာင္ကုတ္က ေအာင္တံခြန္ (၃)။ ကိုရီးယားက ဆူ၀ိုးလ္ကူးတို႔ သေဘၤာ။ ၾကည့္ စမ္း ... တာ၀န္မဲ့သည့္ ပဲ့ကိုင္မ်ား လက္ထဲက သေဘၤာမ်ား။
ကြၽန္ေတာ္ ကဗ်ာကိုဖတ္ အၿပီးမွာ သက္ျပင္းေမာတစ္ခ်က္ ခ်မိသည္။

ကဗ်ာဆရာကေတာ့ ေရွ႕ကိုလွမ္းေနသေရြ႕၊ တစ္ေန႔ ႏွင္းၾကားကပဲ ၿမိဳ႕ကိုေတြ႕မယ္ ဟု အားတက္ဖြယ္ဆိုသည္။ ေသ ခ်ာရဲ႕လား၊ ေသခ်ာၿပီလားဟုသာ ေမးခြန္းေမးမိသည္။
အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး၊ အ ေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရး၊ ဘဂၤါလီ အေရး၊ အစြန္းေရာက္အမ်ိဳးသား အေရး၊ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရး၊ အလုပ္သမားအေရး၊ လယ္ယာ ေျမျပႆနာအေရး။ သည္အေရး ေပါင္းမ်ားစြာက ဘြားခနဲေပၚလာ ႏုိင္တဲ့ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ အဆီးအ တားဆိုလွ်င္ ႏွင္းထုက ၂၅ ရာခိုင္ ႏႈန္းေလမ်ားလား၊ အာဏာရွင္ စနစ္ အႂကြင္းအက်န္လား၊ ငါတို႔ မွဆိုတဲ့ အတၱစြဲလား။ ကြၽန္ေတာ့္ အေတြးေတြမဆံုးေတာ့။
ဒါေပမဲ့လည္း ကဗ်ာဆရာ ေျပာသလို မေၾကာက္မရြံ႕၊ေနာက္ မတြန္႔စတမ္း ေရွ႕ကိုေရြ႕ေနသေရြ႕ တစ္ေန႔ေန႔မွာေတာ့ ႏွင္းထူထူထဲ ထဲ ႏွင္းၾကားကပဲ ၿမိဳ႕ကိုေတြ႕မယ္ ဆိုတဲ့ စိတ္နဲ႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔ဆက္ ေရြ႕ၾကည့္မည္။ ပတ္၀န္းက်င္မွာ ေတာ့ ႏွင္းကထူထူထဲထဲ က်ေန ဆဲ။ ပိန္းပိတ္ေမွာင္မည္းေနဆဲ။

http://7daydaily.com/story/36374#.VUjcPZMXW1m

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...